නිවසක සිදු වූ උපතක් ලියාපදිංචි කිරීම
උපත සිදුවී දින 07ක් ඇතුලත ග්රාම නිලධාරී වෙත දැනුම් දිය යුතුයි.
සෑම උපතක් සම්බන්ධයෙන්ම එකී උපතට අදාලව B23 ආකෘති පත්රය ප්රකාරව පිලියෙල කල වාර්තාවක් ග්රාම නිලධාරී විසින් උපත සිදු වු ස්ථානයට අදාල උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර් වෙත යැවිය යුතුය.
උපත ලියාපදිංචි කරනු ලබන්නේ උපත සිදුවූ ස්ථානයට පත් කර ඇති උප්පැන්න හා මරණ කොට්ඨාසයේ රෙජිස්ට්රාර්වරයා විසිනි.
නිවැරදිව සම්පූර්ණ කරන ලද ලියාපදිංචි කිරීම CR01 ආකෘතිය උපන් ස්ථානයට අදාළ උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර්වරයා වෙත ලබා දිය යුතුය. එම ලියාපදිංචි කිරීම CR01 ආකෘතිය උපන් ස්ථානයට අදාල උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර්වරයාගෙන් හෝ වෙබ් අඩවියෙන් භාගත කර ගැනීමට හැකියාව.
උපතක් දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන්,
- පියා
- මව
- දරුවා උපන් අවස්ථාවේදී ළඟ සිටි පුද්ගලයන්
- භාරකරුවන්
උපතක් දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන් විසින් උපත ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා ඉදිරිපත් කල යුුුතු ලියවීලි
- නිවැරදිව සම්පූර්ණ කරන ලද ලියාපදිංචි කිරීම CR01 ආකෘතිය
- දෙමව්පියන්ගේ විවාහ සහතිකයේ ඡායා පිටපතක් (එසේ නොමැති නම් අංක 7 බලන්න.)
- දෙමව්පියන්ගේ උප්පැන්න සහතික වල ඡායා පිටපත්
- ජාතික හැඳුනුම්පතේ මුල් පිටපත හා ඡායා පිටපතක්
දෙමාපියන් අවිවාහක නම් පියාගේ තොරතුරු ඇතුලත් කිරීම පිණිස මව්පියන් දෙදෙනාම, උපත සිදු වූ ස්ථානයට අදාල උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර්වරයා වෙත යා යුතුයි.
උපත සිදු වී මාස 03ක් ඇතුලතදී උපත නොමිලයේ ලියාපදිංචි කරවා ගත හැක. උපත සිදු වී මාස 03කින් පසුවද උපත ලියාපදිංචි කරවා ගැනීමට හැකියාව ඇති අතර ඒ සඳහා කල් ගත වූ උපත් ලියාපදිංචි කිරීමේ විස්තර බලන්න.
උපතක් ලියාපදිංචියෙන් පසු දැනුම් දෙන්නා වෙත නොමිලයේ උප්පැන්න ලේඛනයේ පිටපතක් නිකුත් කරනු ලැබේ.
උපන් දිනය හා ස්ථානය මවගේ දන්නා තොරතුරු මත පමණක් වුවද (අවස්ථානුකූලව ඊටත් වඩා අඩු තොරතුරු ඇතුලත් කර වුවද), උපතක් ලියාපදිංචි කිරීමට හැකියාව පවතී. එහිදී ලබා දෙනු ලබන තොරතුරු වලට අදාල තීර පමණක් සම්පූර්ණ කර උප්පැන්න ලේඛණයක් නිකුත් කෙරේ.
*ඔබට එම උප්පැන්න ලේඛනය ලද විට කියවා බලා පරික්ෂා කොට රැගෙන යාමට කාරුණික වන්න.
(1951 අංක 17 දරණ උප්පැන්න හා මරණ ලියාපදිංචි කිරීමේ ආඥාපනතේ විධිවිධාන අදාල වේ.)
රෝහලක (රජයේ හෝ පෞද්ගලික) සිදු වූ උපතක් ලියාපදිංචි කිරීම)
උපතක් ලියාපදිංචි කරන්නේ උපත සිදු වූ ස්ථානයට අදාල උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර්වරයා විසිනි. (උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර් ලැයිස්තුව) උපත සිදු වූයේ රෝහලක නම්, එම ස්ථානයට අදාල හෝ රෝහලට පත් කර සිටින රෙජිස්ට්රාර්වරයාට උපත ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා දැනුම් දිය යුතුයි.
උපත ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන්,
- පියා
- මව
- දරුවා උපන් අවස්ථාවේ දී ලඟ සිටි පුද්ගලයන්, දරුවා භාරව සිටින පුද්ගලයන්
- රෝහලේ වෛද්ය නිලධාරී
දෙමව්පියන් අවිවාහක නම් පියාගේ තොරතුරු ඇතුලත් කිරීම පිණිස මව්පිය දෙදෙනාට, උපත සිදු වූ රෝහලට අදාල උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර්වරයා වෙත යා යුතුයි.
උපත දැනුම් දීම සඳහා අවශ්ය ලියාපදිංචි කිරීම CR01 ආකෘතිය, උප්පැන්න හා මරණ රෙජිස්ට්රාර්වරයාගෙන් ලබා ගත හැකි අතර වෙබ් අඩවියෙන් ද භාගත කර ගත හැකිය.
උපතක් දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයින් විසින් උපත ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා ඉදිරිපත් කළයුතු ලියවිලි
- නිවැරදිව සම්පූර්ණ කරන ලද ලියාපදිංචි කිරීම CR01 ආකෘතිය
- උපත සිදු වූ බව තහවුරු කිරීමට රෝහලෙන් නිකුත් කළ වාර්තාව
- දෙමව්පියන්ගේ විවාහ සහතිකයේ ඡායා පිටපතක්
- දෙමව්පියන්ගේ උප්පැන්න සහතික වල ඡායා පිටපතක්
- ජාතික හැඳුනුම්පතේ මුල් පිටපත හා ඡායා පිටපතක්
දැනුම් දෙන්නා වෙත නොමිලයේ උප්පැන්න ලේඛණයේ පිටපතක් නිකුත් කරනු ලැබේ.
*ඔබට එම උප්පැන්න ලේඛනය ලද විට කියවා බලා පරික්ෂා කොට රැගෙන යාමට කාරුණික වන්න.
(1951 අංක 17 දරණ උප්පැන්න හා මරණ ලියාපදිංචි කිරීමේ ආඥාපනතේ විධිවිධාන අදාල වේ.)
ලියාපදිංචි වත්තක් තුළදී සිදුවන උපතක් ලියාපදිංචි කිරීම
උපත සිදුවී දින 07ක් ඇතුලත පහත සඳහන් උපතක් ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන් විසින් වතු අධිකාරිවරයා වෙත (වතු අධිකාරිවරයෙකු නොමැති හෝ වතු අධිකාරි විසින් දැනුම් දීමට භාර නොගන්නේ නම් උපන් ස්ථානයට අදාලව පත් වී සිටින ග්රාම නිලධාරි වෙත) උපත දැනුම් දිය යුතුයි.
වතු අධිකාරිවරයෙකු නොමැති විට උපත ග්රාම නිලධාරි වෙත දැනුම් දෙන්නේ නම් ඒ සඳහා නිවසක සිදු වූ උපතක් ලියාපදිංචි කිරීම විස්තර බලන්න.
දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන්
- පියා
- මව
- උපන් අවස්ථාවේදී ළඟ සිටි පුද්ගලයන්
- භාරකරුවන්
වතු අධිකාරිවරයා විසින් වතු උපත් වාර්තාව සහතික කර උපත ලියාපදිංචි කරන ලද පුද්ගලයන් දෙනු ලබන ලද ලියාපදිංචි කිරීම CR01 ආකෘතිය ද සමඟ දිස්ත්රික් වෛද්ය නිලධාරි හරහා ප්රාදේශිය ලේකම් කාර්යාලයේ අතිරේක දිස්ත්රික් රෙජිස්ට්රාර් වෙත යොමු කෙරේ.
අතිරේක දිස්ත්රික් රෙජිස්ට්රාර් විසින් උපත ලියාපදිංචි කර උප්පැන්න සහතිකය අදාළ වතු අධිකාරිවරයා වෙත යොමු කෙරේ.
දැනුම් දෙන්නාට වතු අධිකාරිවරයාගෙන් උප්පැන්න සහතිකය නොමිලයේ ලබා ගත හැකිය.
** ඔබට එම උප්පැන්න ලේඛනය ලද විට කියවා බලා පරික්ෂා කොට රැගෙන යාමට කාරුණික වන්න.
(1951 අංක 17 දරණ උප්පැන්න හා මරණ ලියාපදිංචි කිරීමේ ආඥාපනතේවිධිවිධාන අදාල වේ.)
විදේශයක සිදු වූ උපතක් අදාල රටේ දී ලියාපදිංචි කිරීම
ශ්රී ලාංකික මව්පියන්ට (එක් පාර්ශවයක්වත් ශ්රී ලාංකික විය යුතුයි.) දාව විදේශයන් හි උපත ලබන දරුවන්ගේ උපත් විදේශයන්හි දී ලියාපදිංචි කරගත හැක.
උපත ලියාපදිංචි කරන්නේ උපත සිදු වූ රටේ පිහිටි ශ්රී ලංකා තානාපති / ශ්රී ලංකා මහ කොමසාරිස් කාර්යාලයෙනි.
උපත දැනුම් දීම සඳහා අවශ්ය ප්රකාශ පත්රය ශ්රී ලංකා තානාපති / ශ්රී ලංකා මහ කොමසාරිස් කාර්යාලයෙන් ලබාගත හැකිය.
උපත ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන්,
- පියා
- මව
- භාරකරු
ඉදිරිපත් කළ යුතු ලියවිලි, (මුල් පිටපත් හා ඡායා පිටපත් කට්ටලයක් ඉදිරිපත් කල යුතුය.)
- නිවැරදිව සම්පූර්ණ කරන ලද ප්රකාශ පත්රය
- උපත තහවුරු කිරීමට අදාල ලියවිලි (උපත ලද විදේශිය රටින් නිකුත් කල උප්පැන්න සහතිකය හෝ රෝහල් වාර්තාව)
- දෙමව්පියන්ගේ විවාහ සහතිකයේ ඡායා පිටපතක්
- දෙමව්පියන්ගේ උප්පැන්න සහතික වල ඡායා පිටපතක්
- දරුවා උපදින අවස්ථාවේ භාවිතා කල විදේශ ගමන් බලපත්රය හා වීසා බලපත්රය
- මව හා පියා විදේශයක පුරවැසි බව ලබා ඇත්නම් එම සහතිකය
රජයේ ගාස්තු වශයෙන් විදේශ කටයුතු අමාත්යාංශය විසින් නියම කරන ලද මුදල අදාල රටේ වලංගු මුදලින් ගෙවිය යුතුය.
විදේශයක සිදු වූ උපතක් මෙරටේ දී ලියාපදිංචි කිරීම
අවුරුද්දක කාලසීමාවක් ඇතුලත දී රජයේ ගාස්තු ගෙවා අදාල රටේ තානාපති/මහකොමසාරිස් කාර්යාලය හරහා උපතක් ලියාපදිංචි කරවා ගත නොහැකි වුවහොත් එම උපත කල් ගත වූ උපතක් ලෙස ලියාපදිංචි කිරීමට උපත සිදුවූ රටේ තානාපති/මහකොමසාරිස් කාර්යාලයට පහත ලේඛන භාර දීමට හැකියාව පවතී.එකී ලේඛන අනුමැතිය සඳහා අදාල තානාපති කාර්යාලය මගින් මාලිගාවත්ත මධ්යම ලේඛනාගාරය වෙත යොමු කරනු ලබයි.
ඉදිරිපත් කළ යුතු ලියවිලි, (මුල් පිටපත් හා ඡායා පිටපත් කට්ටලයක් ඉදිරිපත් කල යුතුය.)
- නිවැරදිව සම්පූර්ණ කරන ලද ප්රකාශ පත්රය
- උපත තහවුරු කිරීමට අදාල ලියවිලි (උපත සිදු වූ විදේශිය රටින් නිකුත් කල උප්පැන්න සහතිකය හෝ රෝහල් වාර්තාව)
- දෙමව්පියන්ගේ විවාහ සහතිකය (සහතික පිටපත්)
- දෙමව්පියන්ගේ උප්පැන්න සහතික (සහතික පිටපත්)
- දරුවා උපදින අවස්ථාවේ මව භාවිතා කල විදේශ ගමන් බලපත්රය හා වීසා බලපත්රය
- මව සහ/හෝ පියා විදේශයක පුරවැසි බව ලබා ඇත්නම් එම සහතිකය
එසේම දරුවාගේ උපත සිදු වී වසරක් ගත වීමට පෙර/ගත වීමෙන් පසු යන කිනම් හෝ කාලයක දී අදාල විදේශයේ පිහිටි තානාපති/මහකොමසාරිස් කාර්යාලය මගින් ලියාපදිංචි කර නොමැති නම්, මාලිගාවත්ත මධ්යම ලේඛණාගාරය වෙත ලේඛන කිරීමෙන් උපත ලියාපදිංචි කරවා ගත හැකියි.
උපත දැනුම් දීම සඳහා අවශ්ය ප්රකාශ පත්රය මාලිගාවත්ත මධ්යම ලේඛනාගාරයේ කොන්සියුලර් අංශයෙන් ලබාගත හැකිය.
උපත ලියාපදිංචි කිරීම සඳහා දැනුම් දීමට සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයන්,
- පියා
- මව
- භාරකරු
ඒ සඳහා විදේශ කටයුතු අමාත්යාංශයේ කොන්සියුලර් අංශයට ලියාපදිංචි ගාස්තු වශයෙන් රු.13,755.00 ක මුදලක් ගෙවා ලබා ගත් රිසිට්පත ඉදිරිපත් කල යුතුයි.
** ඒ සඳහා අවශ්ය තොරතුරු සහකාර රෙජිස්ට්රාර් ජනරාල්, කන්සියුලර් අංශය, රෙජිස්ට්රාර් ජනරාල් දෙපාර්තමේන්තුව, 15 වන මහල, "සුහුරුපාය", බත්තරමුල්ල යන ලිපිනය මගින් තොරතුරු විමසීම් කිරීමෙන්ද පහත දුරකථන අංකය හරහා ද තොරතුරු ලබා ගැනීමට හැකියාව ඇත. දුරකථන අංකය : +94 112 796 127 හෝ 071 4425143.