කල්ගතවූ මරණයක් ලියාපදිංචි කිරීම
මරණයක් සිදුවී මාස තුනක් ඇතුලත දී ලියාපදිංචි කර නොමැති විටෙක එවැනි මරණයක් ලියාපදිංචි කරවා ගැනීමට පුළුවන.
මරණය සිදු වි වසර 25 කට වැඩි නොවන කාලයක් තුල මරණයට අදාල ප්රකාශ පත්රය භාර දි තිබිය යුතුයි.(හදිසි මරණයක් හැර)
ප්රකාශ පත්රය මරණය සිදුවූ ස්ථානයට අදාල ප්රාදේශීය ලේකම් කාර්යාලයේ අතිරේක දිස්ත්රික් රෙජිස්ට්රාර් වෙත ඉදිරිපත් කල යුතුය.
ප්රකාශ පත්රය ඉදිරිපත් කළ හැකි පුද්ගලයන්
- මරණයක් සිදුවන අවස්ථාවේ එහි සිටි හෝ මියගිය තැනැත්තා අවසන් වරට රෝගීව සිටියදී ඔහුට උපස්ථානය කළ කිට්ටුම නෑදෑයා
- උනන්දුවක් දක්වන වෙනත් අය
ප්රකාශ පත්රය සඳහා ගාස්තුව රු. 60.00 කි
මරණ ලේඛණයක ඇතුලත් විස්තර සංශෝධනය කිරීම
ප්රකාශ පත්රය මරණය සිදුවූ ස්ථානයට අදාල ප්රාදේශීය ලේකම් කාර්යාලයේ අතිරේක දිස්ත්රික් රෙජිස්ට්රාර් වෙත ඉදිරිපත් කල යුතුය.
ප්රකාශ පත්රය ඉදිරිපත් කළ යුත්තේ පහත සඳහන් පුද්ගලයන්ගෙන් කෙනෙකු විසිනි.
- සිද්ධිය ලියාපදිංචි කිරීම පිණිස ආරංචි සැපයු පුද්ගලයා
- කාරණය පිළිබඳව සත්යතාවය දන්නා විශ්වාස කටයුතු පුද්ගලයා
මරණ ලේඛණයක ලියාපදිංචි කිරීමේ දිනය හැර අනිකුත් සියළුම තොරතුරු සංශෝධනය කළ හැකිය.
ප්රකාශ පත්රය සඳහා සැපයිය යුතු ගාස්තුව රු. 60.00 කි.
ප්රකාශ පත්රය සමඟ ප්රකාශ පත්රයෙන් කරන ලද ඉල්ලීමෙහි නිර්ව්යාජ බව සනාථ කිරීම ලබා ගත හැකි ලිඛිත සාක්ෂි ඉදිරිපත් කල යුතුය.
අතුරුදහන් වූ තැනැත්තන්ගේ මරණ ලියාපදිංචි කිරීම/ දක්නට නොමැති බවට වූ සහතික නිකුත් කිරීම
සමහර පුද්ගල අතුරුදහන්වීම් මරණයක් වශයෙන් සනාථ කිරීමට තරම් සාක්ෂි නොමැති වීම නිසා හෝ එම පුද්ගලයන් වෙනුවෙන් මරණ සහතිකයක් ලියාපදිංචි කරගැනීමට ඥාතීන් අකමැති වීම හේතුවෙන්, එම අතුරුදහන්වූවන් සම්බන්ධයෙන් ලියාපදිංචි කරන ලද කිසිඳු නීතිමය ලියවිල්ලක් නොමැති වීමෙන් ඔවුන්ගේ ඥාතීන්ට විවිධාකාර ගැටළුවලට මුහුණ දීමට සිදුවේ.
මෙවැනි පුද්ගලයින් සඳහා මරණ සහතිකයක් හෝ දක්නට නොමැති බවට වූ සහතිකයක් ලබා දීම සම්බන්ධයෙන් පහත පනත් මගින් ප්රතිපාදන සලසා ඇත.
- 2010 අංක 19 දරන මරණ ලියාපදිංචි කිරීමේ (තාවකාලික විධිවිධාන) පනත
- 2016 අංක 16 දරන මරණ ලියාපදිංචි කිරීමේ (තාවකාලික විධිවිධාන) (සංශෝධන) පනත
උතුරු හා නැගෙනහිර පළාත්වල සිදුවූ ගැටුම් හෝ එම ගැටුම්වලට පසුව හෝ දේශපාලන නොසන්සුන්තාව හෝ සිවිල් කැරලි කෝලාහල හෝ බලහත්කාරයෙන් අතුරුදහන් කිරීම්වල ප්රතිඵලයක් වශයෙන් අතුරුදහන්වී ඇති බවට වාර්තා කර ඇති තැනැත්තන් හෝ ක්රියාන්විතයේදී අතුරුදහන් වූ ලෙස හඳුනාගෙන ඇති සන්නද්ධ හමුදාවල හෝ පොලිසියේ සාමාජිකයන් යන අයගේ අතුරුදහන් වීම් හා ස්වාභාවික ව්යසන හෝ විපත්ති හේතූවෙන් අතුරුදහන් වී ඇති තැනැත්තන්ගේ මරණ ලියාපදිංචිය හා පරීක්ෂණ කොමිෂන් සභා හෝ විශේෂ ජනාධිපති සභාවක් විසින් හෝ අතුරුදහන් වු තැනැත්තන් පිළිබඳව කාර්යාලය විසින් අනාවරණය කරගනු ලබන තොරතුරු මත පදනම්ව ඉල්ලීම් සිදු කළ හැකිය.
දක්නට නොමැති බවට වූ සහතිකයක් ඉල්ලුම් කල යුත්තේ, අතුරුදහන්වී ඇති අයගේ ඥාතියෙකු විසිනි.
සැ.යු. - පනතේ 14 වගන්තියේ අර්ථ නිරූපනය අනුව "ඥාතියා" යනු,
- කලත්රයා;
- දරුකමට හදාගත් ළමයින්, විවාහ නොවූ දෙමාව්පියන්ගේ ළමයින් හෝ සුළු දරුවන් ඇතුළත්ව දරුවන්;
- දෙමව්පියන්, සුළු මව, සුළු පියා, දරුකමට හදාගැනීමට ලබා ගත් තැනැත්තා;
- පූර්ණ හෝ අර්ධ සහෝදරයන් හෝ සහෝදරියන් හෝ දරුකමට හදාගත් සහෝදරයන් හෝ සහෝදරියන්;
- මාමණ්ඩිය, නැන්දණිය, මස්සිනාවරුන්, නෑනාවරුන්, බෑණාවරුන්, ලේලිවරුන්;
- මුණුපුරු, මිණිපිරියන් සහ සීයලා සහ ආච්චිලා
ඉල්ලුම් කළ යුතු ආකාරය
අතුරුදහන් වී එක් වසරකට වඩා ගතවී ඇති තැනැත්තන් වෙනුවෙන්, "දක්නට නොමැති බවට වූ සහතිකයක්" (COA) හෝ මරණ සහතිකයක් (COD) ලියාපදිංචි කිරිම සඳහා ඉල්ලුම් කල යුත්තේ, අතුරුදහන්වී ඇති අය අවසන් වරට පදිංචිව සිටි හෝ ඔහුගේ ස්ථිර වාසස්ථානය පිහිටි ප්රදේශයේ, දිස්ත්රික් රෙජිස්ට්රාර් වෙතය.
ඉල්ලුම්පත් සමග තිබිය යුතු අතිරේක ලියවිලි (පනතේ 8 ආ වගන්තිය)
- දිවුරුම් ප්රකාශය (ඇමුණුම 02)
- ග්රාම නිලධාරී වාර්තාව (ඇමුණුම 03)
- ඉල්ලීම තහවුරු කරන වෙනත් සාක්ෂි
- කොමිෂන් සභාවල තීරණයේ සහතික කල පිටපතක්